Der er meget stor forskel på kunder – på historien de kommer af, historien de vil fortælle og hvor meget historien skal foldes ud. Der er i sagens natur også utrolig stor forskel på det endelige design.
Processen omkring design af identitet og tegning af logo, kan være meget forskellig. Nogle faser er svære at komme uden om. Det gælder afklaring af historien der skal fortælles, og research af historien brandet kommer af, samt hvilken historie branden gerne vil skrive sig ind i. Men når det kommer til logoets tilblivelse, er det svært at forudsige forløbet. Nogen gange foregår skitseprocessen mest på papir, mens ideen andre gange først for karakter og form når den kommer igennem mac’en. Ofte skitseres der på kryds og tværs, og mange ting afprøves og undersøges. Andre gange foregår udviklingen i usynlige tankeprocesser, der pludselig spytter en god ide ud, der derefter skal gennemtegnes, afprøves og udfordres.
Send mig en mail, hvis du skal have tegnet et logo, eller bare har lyst til at høre mere om mulighederne og processerne.
Identitet, Logodesign